×

facebook

instagram

you tube

logo Matematyczny Terapeuta

zadzwon

facebook

instagram

you tube

ANNA BRZEZIŃSKA

Kim jestem? Co chcę przekazać?

Kim jestem?

Poszukiwaczką metod na to, by dzieci i młodzież zrozumiały, a wręcz poczuły prostotę matematyki i by ją polubiły a być może nawet pokochały!


Dzięki czemu będą mogły zawsze liczyć na siebie w poszukiwaniu rozwiązań szeregu różnorodnych zadań, zarówno podczas edukacji szkolnej, jak również w codziennym życiu.

Zapytacie pewnie, jakie jest moje wykształcenie?

Już w dzieciństwie lubiłam gry i zabawy, w których można było budować strategie i liczyć punkty.
W szkole podstawowej i średniej wspierałam w nauce matematyki starszą siostrę i koleżanki.

Już wówczas używałam do tego: humoru, skojarzeń i nasuwałam pytania. Studia wybrałam w zgodzie ze swoją pasją, stąd jestem dziś magistrem matematyki – absolwentem Uniwersytetu Wrocławskiego na wydziale matematyczno- fizyczno-chemicznym, kierunek: matematyka. Ukończyłam też równolegle studium pedagogiczne, co dało mi wiedzę i nowe narzędzia do pracy z dziećmi i młodzieżą, a ukończone podyplomowo studia „Matematyka w finansach” utwierdziły mnie w przekonaniu o jej użyteczności.

Jednak pracując po studiach w szkołach na każdym etapie kształcenia, obserwowałam jak liczna ilość młodzieży jest zablokowana na matematykę, jak coś wykonują niemalże mechanicznie, ale nie czują tego, nie rozumieją głębszej istoty.

Zadawałam sobie pytanie: Jak można im pomóc?

Poligonem doświadczalnym była też praca z własnym dzieckiem.

Szkolenia z rozwoju intuicji, kinezjologii edukacyjnej, oraz na sorobanie - japońskim liczydle, dały mi potwierdzenie, że ruch to podstawa nauki. Rozpoczęłam we własnym zakresie studiowanie pracy mózgu, dowiedziałam się co wspiera tworzenie połączeń neuronowych i co je wzmacnia, co mózg z łatwością zapamiętuje, co lubi.

Zapoznałam się również z szybkimi technikami uczenia się i z kreatywnym notowaniem, dołączyłam też żonglowanie i muszę przyznać, że to wszystko działa, bo sama pobudziłam tak własną kreatywność, że zaczęłam tworzyć autorskie kursy poparte moimi latami doświadczeń i obserwacji.

Kursy w rytmie, ruchu i zabawie, przeznaczone są dla dzieci w wieku 4 – 10 lat i są one poprzedzone prezentacją dla rodziców, podczas której zostają oni zapoznani ze stosowaną przeze mnie metodą.
Dla dzieci w wieku 11-15 lat proponuje wsparcie w procesie uczenia się matematyki opracowaną przeze mnie i latami skutecznie stosowaną metodą, którą nazwałam „metoda odpowiednich pytań do siebie”. Praca przebiega w parach, lub indywidualnie.
Młodzieży licealnej proponuje spotkania indywidualne, lub w parach i pomoc w nauce z przygotowaniem do matury wspomnianą wyżej metodą odpowiednich pytań do siebie.

Na każdym etapie nauki wykorzystuję szereg pomocy w tym niektóre własnego projektu, dzięki, którym uczniowie doświadczalnie mogą poznać szereg pojęć matematycznych poprzez ich samodzielne odkrywanie.
Jest to bardzo ważne, bo przecież ”Uczenie się to doświadczenie, wszystko inne to tylko informacja”– Albert Einstein.

Moje marzenie, które prawie się spełniło

Kiedy byłam młodą mamą marzyłam o tym, by czytać mojemu synowi bajki matematyczne, poszukiwałam ich w bibliotekach i księgarniach, niestety nie znalazłam. Gdy studiowałam pracę mózgu zrozumiałam, że matematyczne bajki mogłyby przyczynić się do odczarowania matematyki, jako tej z grupy nauk „dla nielicznych”.
Dzięki bajeczkom mózg dostałby pozytywny sygnał o matematyce, dzięki czemu w edukacji szkolnej dziecko byłoby otwarte na matematykę.
Tylko to musiałyby być takie prawdziwie bajeczne bajki.
Czy znacie takie matematyczne bajeczki i czy czytacie je własnym dzieciom?
Jeśli odpowiecie „nie, bo takich nie ma” to powiem Wam, że już są, bo sama napisałam szereg prawdziwie bajecznych matematycznych bajeczek dla dzieci, nie możecie ich znaleźć tylko dlatego, że jeszcze czekają na wydanie.